Заняття " Великдень - велике свято"
Супоївський НВК
"ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ (ясла – садок)"
Інтегроване заняття
Ознайомлення із соціумом, розвиток
мовлення і культура мовленнєвого спілкування та образотворчої
діяльності
на тему:
"Великдень – велике свято"
( друга молодша група)
З
досвіду роботи вихователя:
Сидорук Оксани Анатоліївни
"Великдень – велике свято"
Мета: продовжувати ознайомлювати
дітей зі святом Великодня, дати уявлення про нього; розширити знання дітей про
походження великодніх обрядів і традицій; виховувати інтерес до народної
творчості, української культури, патріотичні почуття на основі бесіди про
українські народні традиції святкування Великодня; розвивати пам'ять, мислення,
уяву, увагу,мовлення, зоровий аналізатор, дрібну моторику рук, відчуття
кольору,композиції. Закріпити у дітей навички роботи із пластиліном: вправляти
у прийомах – підщипування,розкочування,скочуванні кульок, притискання.
Виховувати інтерес до народних традицій, прищеплювати охайність при роботі і
працелюбність. Активізувати та збагатити словник дітей за темою (писанки,
звичай, Великдень, Паска).
Матеріал: гостя Наталка, кошик із крашанками й писанками, дерев'яні
писанки, пасхальні тарілочки чотирьох кольорів,
заготовлене тло для прикрашання писанки , пластилін, дощечка для
ліплення, серветки, клей.
Хід
заняття:
Сюрпризний момент – Сорока постукала у віконце і залишила листа.
Вихователь:
Діти погляньте нам Сорока листа принесла давайте поглянемо,що там написано.
Віршовані рядки у листі
Як весні раділа
Кожна людська хата,-
До людей наблизились
Великодні
свята.
Готувались
люди -
І дорослі,й діти.
Як же то найкраще
Їх собі зустріти.
Вихователь: Діти,
на яке свято ми зараз чекаємо?
Діти: на
Великдень.
Вихователь: Чи
подобається вам це свято? Відповідь
дітей.
На Великдень люди дарують одне одному подарунки –
фарбовані, розписані яйця. Але з початку
до цього свята готуються: прибирають домівку,печуть паски, розписують
яєчка.
Стук у двері. До кімнати заходить Наталочка із
кошиком.
Наталочка: Добрий
день, малята! Мені Сорока розповіла ,що тут
дуже гарні, добрі і чемні малята. От я і вирішила зайти до вас, щоб ви
мене навчили прикрашати писанки, а я вам розповім казочку про пригоди яєчка.
Але з початку ми з вами зробимо Пальчикову
гімнастику " Писанки".
Казка: Жила в Даринки курочка рябенька. Якось
весняним днем подарувала вона Даринці яєчко, біленьке та гладеньке. Поклала
дівчинка яєчко до кошика і говорить: "Гарна буде в мене писанка".
Почуло ці слова яєчко, злякалося викотилося з кошика й покотилося до садочка.
Котиться яєчко по травичці, а назустріч йому – інше яєчко, тільки воно не біле,
а різнобарвне. Здивувалося Даринчине яєчко: "Яйце ти чи ні?" –
запитує. " Звичайно яйце, та ще й писанка, ось як красиво розписала мене
Наталочка". " А навіщо?" – поцікавилося Даринчине яєчко.
" Так на свято Великодня! –
відповіла писанка. – А ти чому у святкове вбрання не вдягаєшся?"
"Ой, і справді, - подумало Даринчине яєчко, - я
теж хочу стати таким же гарним".
Повернулося воно до дому, у свій кошик.
Вранці подивилася Даринка в кошик – лежить яєчко.
Зраділа вона, взяла фарби, пензлики і почала розписувати яєчко: намалювала
сонечко, травичку, квіточку. Яєчко теж зраділо – сподобалося йому святкове
вбрання. "Тепер і я – писанка!" – промовило воно.
Вихователь: Діти, а вам сподобалась казочка про пригоди
яєчка? Хто з вас допомагає мамі готуватися до Великодня? А ви з батьками ходили
до церкви освячувати Пасочку та крашанки?
Відповідь
дітей.
Вихователь: Раніше
в давні часи на Великдень діти гралися з
писанками та крашанками. Наприклад, дві дитини вдаряють крашанки одна об одну і
перемагає той, чиє яйце не розбилося. А я вам пропоную зіграти народну
гру "Чия писанка далі?"
Вихователь:
Наталочка, а що в тебе в кошику?
Наталочка:
В мене в кошику різного кольору тарілочки та такого ж кольору яєчка, я вам теж
хочу запропонувати пограти зі мною в гру "Збери
писанки". Молодці! Ви дуже спритні і уважні ,але я хочу вам
запропонувати кожному з вас самому прикрасити свою писанку і пасочку.
Вихователь: Дітки
проходьте на свої місця будемо прикрашати писанку. (Діти
пластиліном прикрашають писанки).
Вихователь: Ось
Наталочка поглянь, які диво – писанки зробили наші дітки, справжні майстри! Від
них і настрій покращується, і наближення свята відчувається. Ми хочемо тобі
подарувати наші роботи на згадку про нас.
Підсумок
заняття.
Дуже сподобалось заняття!!! Дякую!!! Успіхів Вам і Миру!!)
ОтветитьУдалить