Мій перший віночок


Мета: продовжувати розширювати знання дітей про українську символіку -   віночок, символічне значення квітів у вінку; вчити розмальовувати квіти з яєчної шкарлупи; розвивати образне сприймання; виховувати емоційно - естетичне  почуття, акуратність у роботі.                                                                                                                                            
Матеріал: заготовки віночків з яєчної шкарлупки, квіти барвінку, приладдя для малювання, ляльки Іванко та Оленка в українському національному одязі.
                      Хід заняття                                                                         Організація дітей.                                                                                                               Стук у двері. Заходять ляльки в українських  костюмах.
Вихователь. Діти,  до нас сьогодні завітали гості. Подивіться, хто до нас прийшов : незнайомі нам хлопчик та дівчинка. Давайте з ними познайомимося і запитаємо, як їх звати? Так, ось ми і познайомилися, дуже приємно. Дівчинку звати Оленка, а хлопчика – Іванко. А що потрібно запропонувати нашим гостям?                        Діти запрошують гостей сісти.
   Вихователь. Діти, подивіться, в який гарний одяг одягнені Оленка та Іванко.   Це – Українські костюми. Подивіться і скажіть, що одягла Оленка, збираючись до нас в гості?                                                                                                                                                                              
Діти. Оленка одягнена у вишиту сорочку, спідничку, фартушок. На шиї у неї намисто, а на голові -  віночок.
Вихователь.  А в що взута Оленка?
Діти. У червоні чобітки.
  Вихователь.  Молодці, діти! Ви добре розповіли про Оленчин костюм. Наші дівчатка теж вдягалися в такі костюми, коли в нас було свято. Ми навіть віршик вивчили про таку гарну україночку. Хто розкаже віршик?
                         Я маленька українка,
                         В мене коси по колінка,
                         І спідничка фондована,
                         І сорочка вишивана.
 Вихователь.  От ми з Оленкою і познайомилися. А хто розкаже про костюм Іванка? У що ж одягнутий Іванко?
         Діти.  Іванко одягнений у вишивану сорочку, червоні штани та червоні чоботи.
        Вихователь. Так, правильно. Ці штани називаються шароварами, а підперезаний Іванко поясом. От і з Іванком ми познайомилися. Діти, а Оленка хоче нам щось сказати.


         Оленка. У  моєму костюмі мені найбільше подобається віночок, бо ж цей віночок  оберігає дівчаток від усього  злого і дає здоров'я, доброту і ніжність. Нам з Іванком хочеться щоб ви " сплели" такі віночки для ляльок.                                                                                                                       
Вихователь.  Ось яке незвичайне прохання у нашої Оленки. Давайте розглянемо Оленчин віночок. З яких квітів сплетений цей віночок? Чи знайомі вам ці квіти? Назвіть їх.
Діти розглядають віночок і називають квіти.
        Вихователь. Так, правильно, ми вже не раз говорили про барвінок і милувалися його красою. Барвінок – символ життя. Хто розповість віршик про барвінок?
                          Хрещатий барвінок -
                          Зелена земля,
                          Ця квітка блакитна -
                          Символ життя.
Вихователь.  Діти, як треба ставитися до квітів, до всього живого?
Діти. За квітами потрібно доглядати, не можна зривати і топтати.
                  Вихователь. Добре, малята, а щоб ви ще краще запам'ятали, послухайте віршик:
                            Я квіточку чарівну не стану рвати,
                            Її до дому я не понесу.
                            Бо вдома їй джмеля не погойдати,
                            І не попити ранками росу.
Вихователь. То чому не можна рвати квітів? А зараз давайте станемо в коло і заспіваємо веселу пісеньку про барвінок, а потім намалюємо красиві віночки.
Діти співають, а потім сідають за столи.
Вихователь. Тепер я роздам вам листочки з віночками, але квіточки там незвичайні, вони з яєчної шкарлупи. Вам потрібно їх розмалювати.
Вихователь показує та пояснює спосіб виконання. Нагадує дітям прийоми роботи з пензликом, фарбою. Самостійна робота дітей під музику. Педагог стежить за роботою дітей , використовує при потребі індивідуальний показ, нагадування, вказівки. Оленка та Іванко розглядають дитячі роботи.
Вихователь. Поглянь, Оленко, на роботи наших дітей. Що ти скажеш?
         Оленка. Ой, які красиві віночки та як їх багато. Нам з Іванком вони дуже подобаються. Віночки дуже гарні, ви, діти, старанно виконали роботу, молодці. Якщо ви дозволите, то ми віднесемо ці віночки нашим подругам. Вони будуть дуже раді. Ми дякуємо вам, діти, за гарні дарунки.
Підсумок заняття.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Заняття " Великдень - велике свято"

Заняття "Маленькі помічники"